Tijekom školskih godina 2022/23. i 2023/24. u PŠ Donji Lipovac zajedno sa svojim učenicima odradila sam STEM projekte „Mali znanstvenici“ (2022/23.) i „STEMići“(2023/24.). Poticaj za pokretanje projekata bio je uočeni interes učenika za otkrivanjem prirodnih pojava na praktičnoj i iskustvenoj razini, te su se učenici nakon moga prijedloga vrlo rado uključili u navedene projekte.

Projekte sam provodila u sklopu izvannastavne aktivnosti Mali znanstvenici tijekom čitave nastavne godine, te kroz nastavu Prirode i društva i Matematike.

Cilj projekata bio je približiti učenicima znanstvene sadržaje primjerene njihovoj dobi, omogućiti im upoznavanje i shvaćanje osnovnih zakonitosti i procesa koji vladaju u prirodi, kao i osposobiti ih da iz povezane sadržajne cjeline izdvoje pojedinačni problem, prouče ga i tako stečeno znanje upotrijebe za razumijevanje cjeline. Osnovni cilj bio je općenito kod učenika pobuditi zanimanje i želju za stvaranjem, otkrivanjem i istraživačkim radom.

S obzirom da su planirani pokusi zahtijevali različite materijale potrebne za rad, na početku šk.g. 2022/23. projekt sam prijavila na natječaj Ministarstva znanosti i obrazovanja raspisan za financiranje projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti, te prolaskom na natječaju dobili smo sredstva od oko 3 500 kn što sam utrošila na kupnju kompleta za pokuse s elektricitetom, svjetlošću i zvukom te sam tako projektne aktivnosti mogla podići na još višu razinu.
Učenici su tijekom 2 godine izveli brojne pokuse čime su upoznali osnovno laboratorijsko posuđe (epruvete, menzure, kapaljke…), izvodili razna mjerenja (uporaba metra, vage…), te u opuštenom ozračju stjecali nova znanja i iskustva

Zaključak: Projekti su dokazali kako bi nastava, a posebice nastava u nižim razredima trebala biti više orijentirana na iskustveno učenje i praktični rad jer su učenici motiviraniji za takav način rada, no glavni nedostatak i prepreka je što takve aktivnosti zahtijevaju više vremena za pripremu, provedbu, analizu te pospremanje materijala i pribora što sadašnji predmetno-satni sustav nastave teško podnosi.

Učiteljica: Lidija Matić

Pročitajte još

Natječaj za učitelja/-icu povijesti

Na temelju članka 107. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10-ispr., 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 136/14-RUSRH, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22 i 156/23) i Pravilnika o postupku...

Školska shema kušanja voća

U programu Školske sheme kušanja voća u školama. Učenici 6.razreda imali su prezentaciju, radionicu i kušanje zdravih voćnih obroka.Zasladili su se ukusnim voćnim salatama i ražnjićima od voća. Učenici su kušali voćni sok i smoothie. Sve je bilo ukusno.

Skip to content